Sedinta Consiliului Local al PMS6 Bucuresti, 2006-10-26

Buna seara,

In data de 26 octombrie 2006, am participat la sedinta extraordinara a Consiliului Local al primariei sectorului 6 Bucuresti. Am ajuns pe la orele 17:40, desi sedinta fusese programata incepand cu orele 17:00.

PS: Inainte de sedinta am reusit sa accesez site -ul primarie6.ro si sa vizualizez online ordinea de zi. Din pacate acum, cand scriu acest post, aceasta informatie nu mai este disponibila pe site. Vroiam sa fac o remarca critica asupra faptului in care aceasta informatie era disponibila pe site: un copy-paste la repezeala unde textul nu era deloc formatat, iar citirea ordinii de zi devenea un chin, pentru ca intreg textul era o linie continua de caractere, fara spatieri si fara paragrafe.

La momentul in care am ajuns eu in sala de sedinte, erau prezenti 26 consilieri, iar in prezidiul de sedinta i-am recunoscut pe dl. POTERAS, iar dl. POPESCU (Piedone) era presedintele sedintei. Am remarcat si 2 persoane de la presa, aveau ecusoane caracteristice.

La momentul in care am ajuns eu in sala de sedinte se dezbatea asupra unui proiect cu privire la un camin de batrani (Floarea Rosie !?). Faptul ca directului acestei institutii a efectuat cateva deplasari in strainatate a starnit atentia unuia dintre consilieri care a solcitat explicatii cu privire la aceste deplasari si beneficiile aduse institutiei cu aceasta ocazie. Bine inteles ca nu era nimeni in sala din partea caminului, dar dl. POTERAS a dat asigurari ca domnul director a folosit experienta „de afara” in beneficiul cetatenilor.

Ulterior acestui moment s-a trecut la urmatorul punct de pe ordinea de zi, anume reinfiintarea unei comisii pentru …. uite ca nu imi mai aduc aminte. Ce ciuda imi este ca ordinea de zi nu am fost inspirat sa o salvez local, iar acum nu mai este disponibila pe site. Sorry!

Urmatorul punct pe ordinea de zi a fost despre suplimentarea unor venituri pentru persoanele care lucreaza in activitati publice in conditii de munca deosebite. La momentul acesta o parte dintre consilieri erau pe holul salii de sedinte, iar in sala ramasesera vreo 17.

Urmatorul punct de pe ordinea de zi mi s-a parut foarte important si anume, despre demararea unor proiecte de amenajare de parcari in sectorul 6. Din pacate, proiectele ar fi pentru perioada 2009 – 2012, si tocmai din acest motiv, s-au iscat niste probleme:

  • unul dintre reprezentantii PSD a afirmat ca partidul dumnealui nu poate vota acest proiect deoarece se refera la niste lucrari pe o perioada de timp alta decat cel mult 2007, si mai ales in afara ciclului electoral pentru care ei au fost alesi; in plus, continutul acestui proiect nu este cunoscut de catre acestia, el fiind nou; ca o remarca la aceasta situatie, se pare ca domnii consilieri faceau cunostinta pentru prima data cu continutul textului acestui proiect;
  • domnul primar POTERAS a intervenit si afirmat ca sta la dispozitia oricarui consilier local pentru detalii despre proiect, dupa sedinta; a mai afirmat ca proiectul nu este tocmai noi, textul fiind disponibil la secretariatul primariei inca de joi, adica aproximativ 6 zile inainte, fiind timp suficient pentru familiarizarea consilierilor locali cu textul acestuia;
  • a intervenit si doamna consilier VOICULESCU afirmand ca proiectul este important pentru sector si ca, de fapt, astazi nu se solicita cosilierilor a vota decat aprobarea de principiu a acestui program si demararea procedurilor tehnice pentru a intra in vigoare proiectul de amenajare parcari;
  • in acest sens, s-a pus problema daca in spatele acestui proiect exista si un program care sa sustina proiectul; dl. POTERAS a afirma ca da, exista un asemenea proiect, realizat de catre o firma din VIENA, aceeasi care a avut lucrari in capitala Austriei; tot aceasta, impreuna cu primaria sectorului 6 lucreaza la un master-plan de amenajare a sectorului 6;

In final, s-a trecut la vot: 17 pentru, 9 impotriva, asadar la un moment dat, in sectorul 6 va fi demarat un program de amanajare locuri de parcare.

Dupa acest moment s-a trecut la votarea prin vot secret pentru membrii comisiei care va aproba ajutoare pentru cei care doresc sa isi construiasca o casa sau sa si-o reamenajeze. Sper sa fii inteles eu bine: au fost alesi domnii: Manuel AVRAMESCU, Mirela STOENESCU si Bogdan DIACONU.

Din acest moment, de la punctul 13 pana la sfarsit, aproximativ 24, s-a votat urgent o lista de PUD -uri (Planuri Urbanistice de Detaliu). Toate au trecut, exceptand un PUD (nr. 24 parca) care solicita un plan de urbanism pentru un teren de aproximativ 2000mp, din domeniul PUBLIC al municipiului Bucuresti.

 9 noiembrie este data urmatoarei sedinte a consiliului local, sedinta ordinara de data aceasta.

Concluzii: Lucrul care m-a frapat cel mai tare este necunoasterea din timp de catre domnii consilieri locali a proiectelor, cat de cat importante care se dezbat si se voteaza in plen. Ma refer la proiectul de amenajare a locurilor de parcare in sector.

Ma mai deranjeaza faptul ca nu exista transparenta in activitatea primariei sectorului 6, dar acesta este un lucru cu care administratia POTERAS ne-a obisnuit. Parerea mea!

6 gânduri despre „Sedinta Consiliului Local al PMS6 Bucuresti, 2006-10-26

  1. toata lauda pentru ceea ce faceti. prin atitudinea d-voastra incercati sa strabateti cortina nontransparentei cu care poteras a invaluit toata primaria. sper ca veti fi citit de cat mai multa lume. poate e bine sa stiti ca primarul poteras nu a fost niciodata curios sa vada ce nereguli a facut precedentul primar…oare de ce?nu accepta ca vreun consilier sa-l acuze pe fostul primar, despre care el ,acum are o parere f.buna…….culmea!

  2. va frapeaza ca unii dintre consilieri nu cunosc din timp proiectele de hotarari?
    explicatie exista: proiectele de hotarare sunt prezentate d-nilor consilieri in ultimul moment, cu o zi inainte, nu cu 5 zile cum spune legea si bineinteles nu este timp suficient pt studiu.

  3. Buna seara,

    Multumesc pentru cuvintele dumneavoastra.
    Sper foarte mult ca in viitor sa alegem persoanele potrivite in astfel de functii publice.
    Dezinteresul care strabate din atitudinile actualului primar si consiliu local al sectorului 6 denota cat de mult timp mai avem pana cand sa avem o administratie publica locala profesionista si eficienta.
    Sunt convins ca exista numeroase persoane in institutia primariei care isi doresc sa munceasca profesionist, dar nu reusesc acest lucru si din cauza faptului ca nu este imprimat de sus, de la top management, aceasta atitudine.

    Nu imi dau seama care este cea mai buna metoda pentru a impinge inainte lucrurile din pozitia de cetateni pe care o avem.

    Thanks,

    Mihai PALADE

  4. Din pozitia de cetateni puteti influenta f. usor diversele decizii ducandu-va regulat d-voastra si multi alti cetateni ai sectorului la sedintele de consiliu. Poate ca in acest fel le va fi totusi jena sa voteze acele proiecte care ar ajutala dezv. sectorului. Iar daca vreti sa aveti un cuvant de spus in sedinta, alegeti un consilier care sa exprime doleantele d-voastra. Fara sa am apartenenta politica va indrum spre consilierii PD care au suficient bun-simt sa stea de vorba cu oamenii. Daca vreti sa vi se rezolve ceva in primarie, vorbiti cu consilierii PNL daca va baga in seama… sau cu cei de la PSD …ai caror colegi au ramas in primarie in functii de sefi…trecand la PNL. Si astfel… am avut sefi de doua culori pana acum si tot mic am ramas…de…daca nu ma inscriu si eu in vreun partid…

  5. Incepand cu anul 2005 si pana in prezent, cred ca am participat in calitate de spectator la cel putin 5 sedinte ale consiliului local al sectorului 6. Ar fi fost mai multe, dar in anumite dati, fie sedintele erau amanate, fie anulate din lipsa de cvorum.
    Este foarte trist faptul ca nu exista deloc apropriere intre cetateni si consilieri. Nu m-a intrebat nimeni dintre acestia cine sunt si ce doresc prin prezenta mea in sala de consiliu. Din pacate si din postura de cetatean iti este oarecum dificil sa identifici cine sunt consilierii, nimeni dintre acestia nepurtand ecusoane.
    Imi aduc aminte ca acum mai bine de un an de zile am trimis pe adresa de email a primariei, dar am si depus o scrisoare la registratura, cu cateva propuneri pentru cresterea transparentei actului de guvernare locala, printre acestea fiind si aceea pentru a purta ecusoane, dar din pacate nu s-a intamplat nimic.
    Revenind, la un moment dat, avand o problema de „raportat” – situatia parculetului de copii de pe strada Tolbei, am contactat adhoc pe singurul consilier care mi s-a parut mie mai activ in sala de sedinte, doamna Madalina VOICULESCU, si, chiar daca initial mi s-a parut deschisa discutiilor si colaborarii, chiar daca am reusit sa facem schimb de carti de vizita, ulterior nu a mai dorit sa colaboram pentru a face CEVA in sectorul acesta, desi am incercat sa o contactez de mai multe ori. Tactica a fost ignorarea, la niciun email neprimind un raspuns.
    Imi este teama ca si ceilalti consilieri sa aiba aceeasi atitudine.

    Dar mai incercam, trebuie sa fim increzatori! ;-))

  6. Stimate Domn

    Nu stiu de la ce partid sunteti si nu ma intereseaza (inca). Maine votez… As dori parerea Dvs sincera daca merita cineva de la sect 6? Mi-a placut mult ce ati scris aici si , mai mult decat atat, as dori sa nu las buletinul de vot scris cu „Nu am pe cine vota”
    Daca nu imi puteti spune acest lucru (este normal) si daca mai sunteti consilier la Primaria 6 as dori sa va spun ca in ceea ce priveste parcarile si organizarea zonei in cartierul Iuliu Maniu / zona Lujerului as avea niste propuneri. Mi-am lasat si emailul…

    Cu stima,
    Bogdan B

Lasă un răspuns

