Putem invata de la vienezi

cum sa amenajam noi locuri de parcare in Bucuresti. Nu este usor, implica un efort concertat si sustint din partea autoritatilor locale si alte institutii, gen: apa, canal, gaze, etc.

In schimb domnul primar Poteras, de la sectorul 6, se plange: caci este la cea de a patra incercare si nu a reusit sa puna la punct niste planuri de parcari subterane. Altul zice ca in Bucuresti nu se poate face ce au facut vienezii. Dupa cum vedeti, noi suntem mai mereu „cu motz”, la noi tot timpul este altfel. Vrajeala, eu cred ca este mai curand lipsa de responsabilitate!

De ce sa isi asume lucrari de anvergura si impact, este mai simplu sa isi vada de micile lor mari afaceri! Asta este, avem oameni mici care gandesc mic. Mult prea mic.

Anunțuri

2 gânduri despre „Putem invata de la vienezi

  1. Intamplator am fost la Viena precum si in alte locatii din Europa centrala si de vest. Viena nu e neaparat un exemplu bun fiindca acolo sunt relativ putine strazi largi asa ca ei au fost fortati de la inceput sa sape sub cladiri istorice, sa le adanceasca fundatiile si sa faca parcari. De asemenea benzile de mers par „subdimensionate” raportat la ce stim din Bucuresti, adica e mult mai usor sa iti lasi oglinzile in drum daca nu esti atent. Si nu exista parcare gratuita pe strada decat pe la periferie, in rest trebuie sa cotizezi. Sau sa iti recuperezi masina de la serviciul de ridicari contra a 200 de euro; nu ai cu cine discuta, stiu oameni care voiau sa „procedeze” ca in Romania si s-au trezit in fata unui aparat care accepta doar carduri bancare!

    In Bucuresti a mers cat a mers fiindca Ceausescu ne-a lasat cu bulevarde largi, din 2-3 benzi una s-a transformat in parcare si pe 1-2 se circula – cat se poate. In cartiere de bine de rau problema e mai putin grava decat in centru fiindca mai gasesti un colt de trotuar sau te mai certi cu vecinii si se stabileste o ordine gen eu parchez aici tu dincolo. Insa ce te faci daca in noile cladiri de birouri proprietarul cere si 70-100-150 de euro pe luna pe un loc de parcare la subsol sau in curtea interioara? Aparent are dreptate, trebuie sa isi amortizeze investitia si daca pune pe spatiul ocupat de masina o chirie mai mica decat cea perceputa spatiului de birouri practic pierde bani, mai bine desfiinteaza parcarea si face birouri. Insa nu vad niciun „corporatist” sa cotizeze 10-15% din salariu pentru parcarea zilnica a masinii la servici, atat timp cat firma lui nu ofera asa ceva printre beneficiile „extra” (in rand cu bonurile de masa si asigurarea privata de sanatate). Asa ca parcheaza pe strada. Oricum, e mult de dezbatut. Revin.

  2. Ieri seara am vazut la stiri la TVR1 ca Viena ar fi un bun exemplu si pentru amenajarea pistelor speciale pentru biciclisti. Chiar dl. VIDEANU a declarat ca poate pana la sfarsitul anualui deschide 10 piste speciale pentru biciclisti. Ne-a rugat sa avem rabdarea, caci lucrarile acestea nu se nasc peste noapte.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s