Dl. primar Poteras la o emisiune pentru cei mici

Buna dimineata,

Intamplarea face ca in dimineata aceasta (de duminica incerc sa scriu acest post, dar am fost destul de prins cu munca, de aceea abia acum am terminat!) am deschis televizorul pe B1TV si era o emisiunea pentru copii unde era invitat dl. primar Poteras. Mai exact, cativa copii erau in vizita in biroul de la primarie al domnului primar. Am urmarit emisiunea care, chiar daca se adresa copiilor, acestia au avut o serie de intrebari foarte serioase pentru domnul primar.

Astfel, am aflat ca, in opinia domnului Poteras cea mai importanta caracteristica a unui primar este lucru cu oamenii. Am afalt ca exista in derulare „cateva programe” in spiritul ecologiei moderne, anume recilclarea aparatelor electronice vechi, prin predarea acestora la puncte specializate.

Un baietel a intrebat: „ce ati facut practic pentru copii in sectorul 6?”. Raspunsul a fost „am facut cate ceva pentru copii dar nu indeajuns ca eu insumi sa fiu multumit”; a mentionat ca cel mai important lucru a fost modernizarea parcului Crangasi care a fost reconfigurat si beneficiaza de un nou loc de joaca; in ceea ce priveste proiectele viitoare, dl. Poteras a spus ca urmeaza sa inceapa reamenajarea parcului Drumul Taberei. Va fi ceva deosebit. Lucrarea va fi finalizata in vara anului 2007, dar primele schimbari se vor vedea inca de anul acesta.

Dl. primar mai are un program amplu pentru amenajarea locurilor de joaca pentru copii intre blocuri,l dar nu a dat detalii. Iar pe bd. Iuliu Maniu va amenaja locuri speciale pentru skate-boarderi si biciclisti. Nu a mentionat inca in ce consta aceste locuri speciale.

Un al copilash a intrebat: „Ce trebuie sa faci ca sa fii primar?”, iar domnul Poteras a raspuns: „Trebuie sa convingi oamenii ca te gandesti la ei; ca esti harnic”; „Trebuie sa ai si calitati ca sa fii primar?”, iar raspunsul: „Da, trebuie sa fii un bun administrator; un bun politician nu inseamna un bun primar.”; „Cum arata o zi de lucru a dlui. primar?”, iar raspunsul: „Sunt zile cand trebuiesc semnate diverse materiale tehnice, revizuite o parte dintre acestea sau semnate”. Imi aduc aminte ca a adaugat ca se lucreaza intotdeauna in echipa, ca aceasta este foarte importanta in derularea actului administrativ local. Si cel mai important: „un primar trebuie sa se trezeasca si sa ajunga acolo unde comunitatea o cere!”.

„Dar un primar are si pasiuni, are o familie?” / „Da, am si pasiuni, am si o familie, dar un primar trebuie sa lase pe locul doi familia daca si-a asumat o asemenea responsabilitate”. Oricum, pasiunea domnului primar este familia sa, iar ca hobby -uri, a mentionat sportul, in special luptele, al carei presedinte de federatie nationala este de altfel. Daca nu ma insel, dl. primar a fost campion la acest sport. Dar in afara sportului, o alta pasiune este si teatrul.

„Ai timp de copilul tau?”/„Nu atat cat mi-as dori!”

Copii au fost curiosi sa stie ce pot face daca au un proiect util comunitatii? Daca pot sa-l aduca la cunostinta autoritatilor locale? Dl. primar a raspuns ca este foarte deschis la propunerile venite din partea comunitatii si le sta oamenilor la dispozitie.

Tot din emisiunea pentru copii am mai aflat ca inca de mai bine de 2 ani de zile exista si „un primar al copiilor”, dar, asa cum delclara dl. Poteras: „spre rusinea mea nu stiu ce s-a mai intamplat!”; oricum, am inteles ca practica va fi reluata incepand cu anul scolar 2007 – 2008. Primarul copiilor trebuie sa aiba pana in 14 ani. Din pacate, dar cum era de asteptat de altfel, la cata transparenta si comunicare exsista intre administratia sectorului 6 si cetatenii sai, copii habar nu aveau de existenta acestui program „programul copiilor”.

 „Acum ca suntem in Uniunea Europeana, va simtiti altfel?”/„Mai responsabil.”

2 gânduri despre „Dl. primar Poteras la o emisiune pentru cei mici

  1. Pingback: Parcul Drumul Taberei este la fel de urat « Mihai PALADE

  2. Pingback: Totul se intampla pe ultima suta de metri « Mihai PALADE

Lasă un răspuns

