RATB: Aer conditionat, pentru ce?

Ia uitati ce spune individul asta (directorul RATB) referitor la existenta aparatelor de aer conditionat in autobuze!?!? Am mai scris despre faptul ca nu este aer conditionat in autobuze aici.

Ieri am mers cu autobuzele moderne  Mercedes Citaro si va pot spune ca este sauna in ele. Am fost cu ele si acum cateva saptamani, si deja era cald peste masura. Asa ca domnule Gheorghe Aron, lasa-ne cu povestile ca seszonul calduros nu tine mai mult de 30 zile, ca in autobuze nu este mai cald decat in alte locuri din Bucuresti. De cate ori ati mers cu autobuzele astea noi in ultima saptamana sau luna. Eu va invit la o plimbare! Cat tupeu!!!!

Sa intelegem ca nici pentru noile 500 de autobuze pentru care faceti licitatie acum in iunie nu ati prevazut in caietul de sarcini dotarea standard cu aparate de aer conditionat a autobuzelor?

Anunțuri

8 gânduri despre „RATB: Aer conditionat, pentru ce?

  1. am impresia ca autobuzele CITARO au aer conditionat dar soferii probabil sunt instruiti sa nu il foloseasca deoarece creste consumul de combustibil cu 1-2%

  2. Raspuns oficial de la RATB:

    Buna ziua,

    Ca urmare a reclamatiei dumneavoastra legate de problema lipsei sistemului de aer conditionat in autobuze, dorim sa precizam urmatoarele:

    Procesul de modernizare a activitatii RATB este un proces de lunga durata, care, pe linia dotarii cu mijloace de transport, a inceput in 1994-1995, prin achizitia a 241 de autobuze DAF si apoi, pana in 2001, a 339 de autobuze ROCAR.

    In anul 2004, cand s-a hotarat achizitia a 500 de autobuze, au fost analizate dotarile companiilor de transport din principalele orase europene. Din analiza datelor prezentate a rezultat o mare diversitate de opinii privind AC, parerile fiind diferite, in functie de zona geografica si de resursele financiare.

    Astfel, in zona Europei centrale si de sud-est, zona cu caracteristici climatice asemanatoare cu cele din Romania, echiparea cu asemenea sisteme este foarte redusa. Orasul Belgrad, de exemplu, desi are parc nou de vehicule (MAN si MERCEDES), acestea nu sunt echipate cu AC. In Praga, din 1300 de autobuze, doar 300 sunt dotate cu AC, in cabina soferului. In Viena, din 500 de autobuze, doar 22 au AC in salonul pasagerilor, marea majoritate fiind echipate cu AC in cabina soferului. In Budapesta, doar cele 150 de autobuze achizitionate in ultima parte a anului 2006 sunt echipate cu AC in tot vehiculul, celelalte fiind fara AC.

    Un alt aspect l-a constituit pretul de achizitie pe vehicul, mai ridicat cu peste 16.000 de Euro pentru echipare cu AC, precum si cheltuielile mai mari de intretinere la exploatarea autobuzelor. De aceea, suma pe care am fi investit-o in dotarea cu AC a autobuzelor a fosta alocata pentru achizitionarea, in plus, a inca 40 de autobuze fara AC.

    Tinand cont de toate aceste considerente si luand in calcul conditiile economice si tehnice concrete specifice orasului Bucuresti, s-a luat decizia de a se achizitiona cele 500 de autobuze MERCEDES fara AC.

    In cursul anului trecut s-au montat experimental 2 sisteme de AC pe un autobuz MERCEDES, dar atat costul foarte ridicat (cca. 350.000.000 lei vechi), cat si eficacitatea redusa a instalatiei, care prezinta anumite lacune, au condus la decizia de a se reanaliza solutia.

    Pentru o mai buna aerisire a salonului de calatori s-a intervenit tehnic, atat in zona trapelor de aerisire, cat si prin inlocuirea geamurilor rabatabile cu geamuri culisante.

    In ultimele noastre analize, am luat in calcul cerinta expresa a publicului calator, schimbarea conditiilor climatice preconizate, cat si perspectiva imbunatatirii conditiilor de transport in scopul imbunatatirii calitatii serviciilor prin cresterea parcului, crestere care va determina reducerea aglomeratiei din vehicule si asigurarea unei mai bune ritmicitati in circulatia mijloacelor noastre de transport. Concluziile rezultate in urma acestor analize au condus la decizia ca achizitiile urmatoare de 500 de autobuze si 100 de tramvaie sa aiba printre dotari si sistemul de AC.

    Va multumim pentru intelegere,

    Serviciul Relatii Publice
    Va multumim pentru interesul acordat companiei noastre.

    RATB.

  3. Pingback: Raspuns oficial al RATB « Mihai PALADE

  4. dl Mihai Palade, cateva intrebari as avea si eu la dvs la care,daca aveti bunavointa,veti raspunde. am fost plecat din tara un numar de ani buni, si am revenit si urmaresc aceste evenimente, cu o oarecare sila. 1)cati din calatorii ratb folosesc abonamente sau bilete? la metrorex,mai greu fentezi sistemul 2)dintre cei nemultumiti cati la suta sunt dintre cei care nu platesc aceste calatorii? 3) va fi vreodata romanul multumit de conditiile pe care le are? 4)stiati ca suntem printre primele state din europa, ca si modernizare si infrastructura de transport? 5) stiati ca in europa, sunt conditii cu mult mai proaste decata acestea, si sunt comunitati intregi de romani acolo, care nu zic absolut nimic? De ce? Tinand cont de faptul ca acolo nu se munceste ca aici, acolo se munceste triplu, si sunt distante cu mult mai mari. Din pacate mentalitatea aceasta nu se va schimba prea curand, si asta ne trage ni jos si aici si afara.
    si un eveniment legat de ce ati spus dvs,mai sus.astazi, calatoream in centru, cu un autobuz, in care AC-ul era pornit si toate geamurile deschise. la un moment dat,cineva incearca sa inchida geamurile,la care lumea sare ofensata, ca nu poate respira asa ceva, si ce daca se iroseste, plateste statul. bun..banii aceia de la stat de unde provin?

  5. [1] Nu am idee cati merg fara bilet sau abonament
    [2] Nici aici nu am un raspuns
    [3] Va fi, sunt convins :-))
    [4] Nu pot sa cred afirmatia dumneavoastra; Pe ce va bazati cand spuneti ca in Europa este mai rau? pe unde am fost eu, am ramas impresionat de calitatea transportului in comun
    [5] Nu, nu sunt de acord

    PS: ultimele autobuze Mercedes Citaru au aer conditionat in dotare. Uraaaaaa!!!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s