Raspuns oficial al RATB

In legatura cu cele discutate mai devreme

Buna ziua,

Ca urmare a reclamatiei dumneavoastra legate de problema lipsei sistemului de aer conditionat in autobuze, dorim sa precizam urmatoarele:

Procesul de modernizare a activitatii RATB este un proces de lunga durata, care, pe linia dotarii cu mijloace de transport, a inceput in 1994-1995, prin achizitia a  241 de autobuze DAF si apoi, pana in 2001, a 339 de autobuze ROCAR.

In anul 2004, cand s-a hotarat achizitia a 500 de autobuze, au fost analizate dotarile companiilor de transport din principalele orase europene. Din analiza datelor prezentate a rezultat o mare diversitate de opinii privind AC, parerile fiind diferite, in functie de zona geografica si de resursele financiare.

Astfel, in zona Europei centrale si de sud-est, zona cu caracteristici climatice asemanatoare cu cele din Romania, echiparea cu asemenea sisteme este foarte redusa. Orasul Belgrad, de exemplu, desi are parc nou de vehicule (MAN si MERCEDES), acestea nu sunt echipate cu AC. In Praga, din 1300 de autobuze, doar 300 sunt dotate cu AC, in cabina soferului. In Viena, din 500 de autobuze, doar 22 au AC in salonul pasagerilor, marea majoritate fiind echipate cu AC in cabina soferului. In Budapesta, doar cele 150 de autobuze achizitionate in ultima parte a anului 2006 sunt echipate cu AC in tot vehiculul, celelalte fiind fara AC.

Un alt aspect l-a constituit pretul de achizitie pe vehicul, mai ridicat cu peste 16.000 de Euro pentru echipare cu AC, precum si cheltuielile mai mari de intretinere la exploatarea autobuzelor. De aceea, suma pe care am fi investit-o in dotarea cu AC a autobuzelor a fosta alocata pentru achizitionarea, in plus, a inca 40 de autobuze fara AC.

Tinand cont de toate aceste considerente si luand in calcul conditiile economice si tehnice concrete specifice orasului Bucuresti, s-a luat decizia de a se achizitiona cele 500 de autobuze MERCEDES fara AC.

In cursul anului trecut s-au montat experimental 2 sisteme de AC pe un autobuz MERCEDES, dar atat costul foarte ridicat (cca. 350.000.000 lei vechi), cat si eficacitatea redusa a instalatiei, care prezinta anumite lacune, au condus la decizia de a se reanaliza solutia.

Pentru o mai buna aerisire a salonului de calatori s-a intervenit tehnic, atat in zona trapelor de aerisire, cat si prin inlocuirea geamurilor rabatabile cu geamuri culisante.

In ultimele noastre analize, am luat in calcul cerinta expresa a publicului calator, schimbarea conditiilor climatice preconizate, cat si perspectiva imbunatatirii conditiilor de transport in scopul imbunatatirii calitatii serviciilor prin cresterea parcului, crestere care va determina reducerea aglomeratiei din vehicule si asigurarea unei mai bune ritmicitati in circulatia mijloacelor noastre de transport. Concluziile rezultate in urma acestor analize au condus la decizia ca achizitiile urmatoare de 500 de autobuze si 100 de tramvaie sa aiba printre dotari si sistemul de AC.

Va multumim pentru intelegere,

Serviciul Relatii Publice
Va multumim pentru interesul acordat companiei noastre.

RATB.

Anunțuri

3 gânduri despre „Raspuns oficial al RATB

  1. La jurnalul TVR din data 2007-06-21 – accesibil pe http://www.tvr.ro, un sef de la TVR afirma in continuare ca montarea de sisteme de aer conditionat este nerentabila. Iar decizia de a achizitiona autobuze fara astfel de sisteme a insemnat pentru Bucuresti un plus de 40 de autobuze.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s