Toata tara asta are potential …

… pacat ne batem joc de ea. In cea mai mare parte.

Am incercat sa fac cateva drumetii in apropiere de Bucuresti. Am inceput cu Targoviste unde am vizitat curtea domneasca. Este un loc placut care merita vizitat. Din pacate nu prea sunt materiale informative despre acest complex istoric.

From dePrinRomania

O alta drumetie am facut-o la Curtea de Arges. Am vizitat vechea curte domneasca, lasata de izbeslihte. Nu sunt aproape deloc turisiti, desi complexul istoric se afla in drum se vestita biserica de la Curtea de Arges. Aici se gaseste cea mai veche pictura din Romania, de undeva de prin 1352. Vis-a-vis de curtea domneasca se afla si muzeul de istorie al localitatii pe care nu am mai apucat sa-l vizitez, dar care nu prea este defel primitor: bezna, miros de igrasie si praf.

From dePrinRomania
From dePrinRomania

Biserica Curtea de Arges este frumoasa.

Daca tot sunteti aici, trageti o fuga si pana la barajul Vidraru. Este impresionant. Romania nu va mai fi in stare sa amenajeze ceva asemenator in urmatorii 30 de ani.

Dar cea mai placuta supriza, cat si cea mai neplacuta, am avut parte de ele la Giurgiu.

Am vizitat muzeul de istorie. Ma asteptam sa gasesc un muezeu prafuit si neingrijit. Cand colo, desi eram printre putinii vizitatori ai lunii, reprezentantul muzeului ne-a prezentat o colectie foarte bogata de elemente din perioadele preistorice, descoperite in multe din siturile din judetul Giurgiu. Intreaga colectie a muzeului mi s-a parut foarte interesanta si va fac invitatie sa mergeti si dumneavoastra.

Merita sa trageti o fuga si pana pe faleza Dunarii. Desi zona are potential, nu este nimic amenajat acolo, asa ca trebuie sa va multumiti doar cu privitul Dunarii si al malului bulgaresc.

From dePrinRomania

Stiati ca in Giurgiu a existat si o cetate medievala? A avut o istorie foarte zbuciumata si chiar si in zilele noastre sufera. O bataie de joc la adresa istoriei nici ca nu am vazut pana acum. Autoritatilor locale ar trebui sa le fie rusine, lasand in degradasre asemenea urme ale trecerii noastre prin istorie.

From dePrinRomania
From dePrinRomania
From dePrinRomania

Dar probabil in ziua de astazi primeaza burdihanul propriu si mai putin cultura!

2 gânduri despre „Toata tara asta are potential …

  1. Prin gropile alea de la Giurgiu făceam prin 98-99 „aplicaţii” ca terist* la „guşteri”**.

    * Terist – Provine de la T(ermen) R(edus) care desemna militari în termen absolvenţi de facultate care făceau „Şcoala de ofiţeri în rezervă”, spre deosebire de „tilicari”, care făceau stagiul militar complet.
    ** Guşter era denumirea grănicerilor.

Lasă un răspuns

