Infrastructura bat-o vina!

… dar de fapt vreau sa spun ca avem locuri frumoase, care merita vizitate! :-))
In schimb este destul de greu sa ajungi la ele.
Acum vreo doua saptamani ne-am propus sa facem o excursie pana la Hunedoara. Vroiam sa vedem Castelul Corvinilor. Ne-am luat o zi de concediu, vinerea, si am purces la drum. Nu am plecat cu noaptea in cap, am iesit din Bucuresti pe la orele 11:00. Iesirea a fost ok. Ma asteptam la mai multa aglomeratie. Pe autostrada a fost iar ok. In schimb la iesirea de pe autostrada, la Pitesti, coada lunga, bara la bara. Se lucreaza la un pasaj subteran (cica ar trebui sa fie gata la sfarsitul lui septembrie, dar nicio sansa!).

Ma rog, trecem mai departe, Pitesti – Rm. Valcea – Cozia. La Cozia am oprit un pic sa vedem biserica construita in vremea lui Mircea cel Batran. Frumos! Liniste, verdeata, flori, istorie, iar liniste … Daca si toaletele alea din complexul muzeistic ar fi curate si ingrijite … ar fi bine.

Anyway, mergem mai departe. Aveam doua optiuni: sa ajungem la Hunedoara via Sibiu, sau via Voineasa – Petrosani, pe drumul national 7A.

Am ales a doua varianta stiind de tot felul de zvonuri ca pe valea Oltului e jale, ca se lucreaza din greu la drum si sunt multe locuri unde se circula pe o banda. In plus, mi-am zis, vreau sa vad locuri noi, caci nu mai fusesem niciodata pe acel drum.

Trebuie sa recunosc, locurile sunt superbe. Si se dezvolta bine pe acolo turismul rural. Drumul este bun, bunicel, prost, foarte prost si … deodata, cam 30 – 40 km inainte de Petrosani, nu mai este. Cu 10 – 15 hm/h am inaintat si am ajuns la un moment dat la Petrosani. Si oricum a prins si un semafor pe valea Oltului (voi fi aflat la intoarcere, duminica, ca era si singurul :-)) )

From dePrinRomania
From dePrinRomania
From dePrinRomania

Apoi pana la Hunedoara a fost simplu.

In Hunedoara, va recomand sa vizitati castelul. Iar daca vreti sa va cazati, incercati la Krystal.

From dePrinRomania

Noi am vizitat si imprejurimile: am tras o fuga la Deva. Oraselul este frumos. Imi place ca se incearca si aici amenajarea unor zone pietonale, pentru turisti. Din pacate nici Muzeul Civilizatiei Dacice si Romane, nici cetatea Deva nu pot fi vizitate pentru ca sunt lucrari de restaurare. Cica vor mai dura vreo 4 ani.

From dePrinRomania
From dePrinRomania

Fiindca distantele sunt mici, orasele fiind apropiate – asta nu inseamna ca nu sunt blocaje pe drumurile europene; am facut o ora intre Deva si Orastie, adica pentru vreo 20 si ceva de km; … asadar, distantele fiind mici, am vizitat scurt si Orastie si apoi am mers si pana la Sarmizegetusa Regia, capitala dacilor. Prea multe nu mai sunt de vazut, dar veti avea parte de o excursie frumoasa. Peisajele din muntii Orastiei sunt fabuloase.

From dePrinRomania
From dePrinRomania
From dePrinRomania

Tot fiind in zona, in ultima zi am mers si la Alba-Iulia unde am vizitat cetatea/fortul si muzeul de istorie. Placut.

Lasă un răspuns

