picturi pe asfalt!?!?

Intamplator ma aflam pe strada Calea Dorobantilor, foarte aproape de British Council, cand ce sa vad: pe trotuar, din loc in loc, desene cu biciclete si pietoni! Asta inseamna ca trotuarul este loc de promenada pentru pietoni si loc de pedalat pentru biciclisti. Come on!?!?

Pai zona aceea nici nu prea este trotuar, de unde si pista pentru biciclete? Oare cine a pictat semnele alea? Mi se pare o mare bataie de joc, iar daca la mijloc este vreun program al primariei de modernizare a infrastructurii cicliste …

From dePrinBucuresti
From dePrinBucuresti
From dePrinBucuresti
From dePrinBucuresti
From dePrinBucuresti
Anunțuri

3 gânduri despre „picturi pe asfalt!?!?

  1. Hmmm. ma asteptam la mai mult discernamant din partea unui blogger „informat”… Iti redau mai jos si un raspuns pe care l-am dat si unui alt „om de bine”… ingrijorat ca si tine:

    << Noi, cei din asociatiile de profil care am fondat Federatia Biciclistilor din Romania, consideram ca Romania trebuie sa "adopte" urgent toate tipurile de infrastructura dedicate biciclistilor din toata lumea. Printre acestea se numara si "Banda Comuna pentru Pietoni si Biciclisti", "Banda Comuna pentru Biciclisti si Transportul in Comun" etc. Acestea sunt definite tocmai pentru a face loc OFICIAL biciclistilor acolo unde traficul pietonal sau de transport in comun este redus. Pana acum, la noi nu era deloc bine definit spatiul alocat biciclistilor. Noi speram ca in viitorul apropiat edilii oraselor si reprezentantii ministerelor de resort sa
    OFICIALIZEZE cat se poate de repede, la nivel national, toate standardele europene in vigoare.
    Acolo unde conditiile de trafic motorizat nu permit instalarea benzilor velo pe carosabil, acolo unde trotuarele sunt suficient de largi pentru a putea fi utilizate in comun de pietoni si biciclisti, se poate redefini OFICIAL participarea la trafic.
    Este o problema de educatie si de mentalitate, dar si o problema de strategie urbana, acceptarea faptului ca biciclistilor trebuie sa li se faca loc OFICIAL peste tot: pe carosabil, pe trotuar, pe "drumuri verzi" special amenajate, pe drumuri de tara, forestiere, poteci etc. Faptul ca
    deocamdata trebuie sa acceptam unele compromisuri constructive demonstreaza ca trebuie sa se schimbe de urgenta atat legislatia (care tine de parlament si de ministere) cat si standardele noatre invechite
    (care tin tot de ministere).
    Primariile incep sa accepte necesitatea, dar nu pot schimba legile. Il invit pe autorul articolului la sediul asociatiei BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA unde poate sa se documenteze mai serios pe aceasta tema. Cat despre biciclisti sau pietoni nemultumiti, fac urmatoarea precizare: felul in care poate fi utilizata bicicleta ii surprinde pe foarte multi romani acum: soferi, pietoni … ba chiar si pe biciclisti. Benzile de ghidaj pentru biciclete sunt foarte recomandate batranilor, copiilor sau incepatorilor. Ei au nevoie de siguranta si de viteza mica in trafic. Pietonul trebuie sa
    invete sa se asigure, spre surprinderea lui, aceasta este realitatea. Recomand oricarui biciclist sa claxoneze, sa isi anunte prezenta. Caci este adevarat, pietonii si soferii (adica toti romanii in general) nu mai au reflexe la claxoanele de biciclete. Trebuie re-formate.

    GeoBateŞaua – preşedinte Asociaţia "BATE ŞAUA SĂ PRICEAPĂ IAPA"

  2. Salut,

    Nu ai inteles: ce ma revolta pe mine este faptul ca au fost trantite niste semne pe trotuar si nimic mai mult!
    Inteleg conceptul de „Banda comuna pentru pietoni si biciclisti” dar ce a iesit pe Calea Dorobantilor este departe de asta:
    – nu exista continuitate
    – latimea benzii variaza
    – trotuarele nu au fost adaptate la traversarile de strazi

    Ai idee cine a implementat lucrarea? Primaria sectorului 1?
    Este lucrarea finalizata? Pentru ca sincer, nu pare altceva decat o pleasca pe trotuar!

  3. Lucrarea nu este finalizata… verifica pe http://www.hartavelo.ro traseele cu rosu. Acelea sunt acum in constructie. Cei de la Administratia Strazilor au comandat aceasta lucrare. Una dintre problemele mari ale acestei lucrari a fost provocata de un nenea de la Comisia de Circulatie (un comisar de la Brigada Rutiera a Capitalei) care nu a dat voie proiectantilor sa traseze / marcheze banda de biciclete si la traversarea strazilor secundare. Niste motive puerile, lipsite de viziune pe care ti le povestesc daca vii pe aici la sediu odata, caci imi ia prea mult timp sa le scriu. Plus ca iti fac si niste desene 🙂
    Cat despre panta de coborare / urcare a bordurilor, nu stiu inca situatia din teren. Stiu ca trebuia sa fie asigurata in conditii civilizate.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s